Måndagsmat



Många äter nog pannkakor i Hackås idag.
Det gjorde vi....men så blev vi sugna på
lite Japans Ramen...till.
En soppa som bygger på en grund som kallas Misu....
Det är en sorts kryddblandning från Japan, sedan så
kan man i princip bygga på med vad man tycker.....
Ofta fisk men också kyckling går bra.

Efter mina år i Tokyo så har jag tagit med mej hem en
väldans massa olika tillhyggen för att just
framställa mat a la Japan....
Det delar jag så klart med mej av och först så
står Hackås fritids på tur.
Det ska bli jätte roligt att få tillaga Suchi med
barnen framöver.

Är det några föräldrar som vill vara med så är ni hjärtligt välkommen.
Hör av er till mej så meddelar jag datum.

//Maria Sundberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0