Hackås Bibliotek en torsdag morgon.





Varje torsdagmorgon så går F-1:an (skolbarnen) till Biblioteket
i Hackås.
Denna morgon hade min dotter (inte ovanligt) glömt sina
låneböcker hemma, så det var bara att köra bort till bibblan
och möta upp henne där.
Bra på ett sätt för då får jag ju visa upp en av våra juveler i Hackås.
Nämligen vårat Bibliotek.


Varma mysig färger tar emot oss då vi kliver innanför
dörrarna. Norrskog har sitt kontor här också.
Bra med en stor ansalgstavla där man kan läsa om vad
som händer och sker.


Margareta Nylin-Berglin är Bibliotekarie i Hackås.
Hon hjälper till att hitta det man söker och har alltid
ett leende på läpparna.

  

Visste ni att man kan gå in på Biblioteket och bara sätta sig en stund
och slappa i mysiga soffor och fotöljer.
Man kan läsa alla de nya inrednings och mat/bak magasinen mm som
finns ute i handeln att köpa.
Man kan t.o.m låna hem de äldre nummren.

Man kan hyra tv-spel och DVD filmer, alla VHS filmer kan
man låna gratis.
Jag har massor av VHS som jag kommer skänka till
Biblioteket, kanske har du också några liggandes som
du inte längre finner intresse i att ha kvar.

Vi Hackåsbor är rädda om vårat Bibliotek, det är viktigt
för alla att det får finnas kvar.

Ha en trevlig dag och
besök gärna Biblioteket idag
mellan kl. 12.00-14.00


//Maria Sundberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0