En skön föreställning!

I går gav Estrad Norr och teater västernorrland en föreställning i Hackås: "en relativt musikalisk kabaré med texter av LARS FORSELL"


Anita Nyman och Helena Svartling sjunger, spelar och läser dikter på ett fångande sätt trots att vi endast är 10 i publiken. Det blir en bra stämning och man blir varm i hjärtat.



Det var en avslutning som ännu bubblar i mig, snyggt gjord, bra låt och för några av oss i publiken så kommer minnena från Hackås Teaterverktad för många år sedan då denna låt var med i en av de första föreställingarna vi gav:

Du snurrar, min jord, som en stjärna
Du virvlar i vind som en tärna
Som fartyg har virvlande tärnor
har jorden en snurra av stjärnor

Snurra min jord
låt mig följa med dig
Jag är lika värnlös som du
Snurra min jord
du får inte ge dig
Jag vet ingen stjärna som du
Snurra och dansa med oss
fast vi är bara bloss som du
Du skälver min jord
som du själv är ombord, min vän
Natten söker alltid dagen
text Lars Forsell

Hoppas vi ses på föreningshuset när nästa föreställning ges!
Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0