2010


Gott Nytt 2010

Som skribent på Hackåsbloggen så må jag
säga att det varit väldigt tyst på byn.
Jag fick ju hem gubben från Japan sen så blev vi
liksom isolerade på något sätt.
Man handlar upp en massa mat inför jul och sedan lever man på det
fram till nyår.

Julen gick fort...vipps så var det nyårsafton, många samlades
uppe i Näcksta för pulka åkning, grilla och att träffa
människor man inte ser så ofta....
Detta skedde hemma hos Linda och Olof Högsnes.
Detta är något som vi måste göra oftare....
Så jätte roligt och så bra för
sammanhållningen i byn. 

Sen måste jag lägga min stjärna till
Christer Karlsson
Våran egen snöröjare.....
Pigg som en mört mitt på dagen på nyårsdagen....
Snön föll ju tätt under natten och han hade skjutsat folk hit och dit
och sedan efteråt skottat snö till gryningen.

Har pratat med några Hackås bor och det verkar som många levt i en bubbla
nu ett tag....
Kylan har också gjort sitt till....
Det har varit kallt i Hackås under jul/nyår.....vi mätte
minus 28 som max...men det är säkert de som haft det kallare.....
Jag vet att Fäste är ett riktigt kallhål;-)

Hälsningar
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0